Redept heeft de Openbare Bibliotheek en Volksuniversiteit Hilversum geadviseerd bij de aankoop van een gedeelte van winkelcentrum De Gooische Brink om daar de nieuwe bibliotheek en aanverwante organisaties in te huisvesten.
Redept heeft namens de Openbare Bibliotheek en Volksuniversiteit Hilversum een gedeelte van winkelcentrum De Gooische Brink aangekocht ter grootte van ca. 4.656 m2 om daar de nieuwe bibliotheek in te huisvesten. Ook de Volksuniversiteit zal haar intrek in het pand nemen. Het vestigen van de bibliotheek op deze locatie is onderdeel van het realiseren van het Mediaplein.
Het Mediaplein zal een nieuwe loot aan de stevige stam van Hilversum als mediastad worden. Er is veel programmering rondom media en cultuur voorhanden, er zijn veel individuele mediamakers, er zijn sterke organisaties met uitvoeringskracht in de stad en er is belangstelling bij inwoners en bezoekers. Het is de kunst te combineren wat al bestaat, en daar steeds nieuwe elementen aan toe te voegen.
In het hart van Hilversum, op en rond de traditionele ‘Brink’, werken de Bibliotheek, Museum Hilversum en Beeld en Geluid samen aan het Mediaplein. Op en rond dit mediaplein onderzoeken, duiden, ontwikkelen en presenteren culturele-, maatschappelijke- en onderwijsorganisaties verschillende vormen van media waarmee de samenleving wordt geconfronteerd. Stichting Mediaplein Hilversum geeft invulling aan deze missie door onder andere te werken aan de aantrekkelijkheid van Hilversum en het (beter) omgaan met de snel veranderende vormen van media.
Bibliotheek Hilversum is niet zomaar een bibliotheek; het is de bibliotheek van Hilversum Mediastad. Bij de oprichting van de bibliotheek waren boeken, kranten en tijdschriften de belangrijkste vormen van media; belangrijk zijn ze nog steeds, maar er is een breed spectrum aan media bijgekomen, audiovisueel en digitaal. En juist met die media is Hilversum groot geworden. Bibliotheek Hilversum verbindt dat waar Hilversum goed in is (media) aan waar de bibliotheek goed in is (talentontwikkeling en toegang tot media).
Neem contact op of plan een adviesgesprek in.